Сб, 05.07.2025, 12:04
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Київська міська клінічна лікарня №6

Головна » 2010 » Червень » 3 » Елементом національної безпеки держави є Єдина Система екстреної медичної допомоги
Елементом національної безпеки держави є Єдина Система екстреної медичної допомоги
14:20
У рамках Всеукраїнської наради з актуальних питань реформування та розвитку галузі охорони здоров'я України, що відбулася в м. Житомир, в.о. директора Департаменту розвитку медичної допомоги МОЗ України Микола Хобзей виступив з презентаційною доповіддю, присвяченою екстреній медицині .

За його словами, загальнодержавна система надання екстреної медичної допомоги є складовою частиною галузі охорони здоров'я України, яка забезпечує термінові організаційні, діагностичні та лікувальні заходи, направлені на надання медичної допомоги хворим та постраждалим, які знаходяться у невідкладних станах на догоспітальному та ранньому госпітальному етапах, на всій території держави за єдиними правилами, обсягом та нормативами як у повсякденних умовах, так і за умов надзвичайної ситуації та поєднує у своєму складі служби: швидкої медичної допомоги; Державної служби медицини катастроф та відділення невідкладної медичної допомоги лікарень. Основними принципами функціонування цієї Системи є доступність і безоплатність, своєчасність та якість надання екстреної медичної допомоги особі, яка перебуває у невідкладному стані.

Діюча на сьогодні модель надання екстреної медичної допомоги виглядає дещо архаїчно, оскільки принципи її функціонування, закладені ще радянською моделлю, не відповідають сучасним стосункам між територіями, а іноді суперечать положенням законодавства про місцеве самоврядування. Такий стан речей призводить до того, що заклади та штати Служби постійно скорочуються, проте не завжди професійно обґрунтовано.

Так, за даними офіційної статистики МОЗ України, в нашій державі за останні 10 років кількість станцій (відділень) ШМД скоротилась на 41 одиницю, кількість виїзних бригад - на 46 одиниць.

За статистичними даними в Україні станом на 1.01.2010 р. існує 998 закладів ШМД (у 2001 році було 1039), з них самостійних 96 (у 2001 -118), та 902, що входять до складу інших закладів (у 2001 році було 921) із загальною кількістю бригад швидкої медичної допомоги - 3347 (у 2001 році було 3393).
- лікарські 1452 бригади, питома вага яких складає близько 43% (у 2001 році 46,5%); 
- фельдшерські 1894 бригади питома вага яких складає майже 57% (у 2001 році 53,5%). 

В свою чергу серед загальної кількості лікарських 10,5 % складають спеціалізовані бригади. Тобто іде природній процес заміни лікарських бригад на фельдшерські, зазначив Директор Департаменту МОЗ України. Протягом 2009 року в Україні бригадами швидкої медичної допомоги здійснено 12 млн 306 тисяч 100 виїздів. Серед них 19,1 % припадає на сільську місцевість.

Структура виїздів за нозологіями виглядає наступним чином:
- 78,3 % раптове погіршення стану здоров'я особи, 
- у 7,2 % травма, 
- у 0,57 % пологи, 
- інші захворювання стали причиною 6,7 % викликів. 

"Хочу звернути вашу увагу, що у 7,1 % випадків бригади швидкої медичної допомоги були зайняті міжлікарняними перевезеннями, що не є функцією швидкої медичної допомоги. У 5,6% виконані необґрунтовані виклики. Такий стан служби екстреної медичної допомоги спонукав Міністерство до рішучих дій щодо зміни принципів організації надання екстреної медичної допомоги на території України", - зазначає Микола Хобзей.

На сьогодні базовим документом, що регламентує ці зміни, є наказ МОЗвід 1 червня 2009 року № 370"Про єдину систему надання екстреної медичної допомоги населенню України".

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.11.2009 №1426-р "Про схвалення Концепції проекту Закону України "Про загальнодержавну систему надання екстреної медичної допомоги", яким схвалено запропоновану Міністерством Концепцію майбутнього Закону. Ключовим у цьому Законі повинно стати теза: " Єдина Система екстреної медичної допомоги є елементом національної безпеки держави".

Головним, за словами директора Департаменту, є створення Системи на відповідних територіях шляхом реорганізації існуючих підрозділів служби швидкої медичної допомоги (станцій, підстанцій, відділень) та закладів Державної служби медицини катастроф шляхом утворення відокремленого структурного підрозділу обласного підпорядкування "Республіканський, Автономної Республіки Крим, обласний, міський міст Києва та Севастополя центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф". Створення таких центрів цілком відповідає сучасним тенденціям, що визначені проектом закону України "Про лікувальні заклади".

Організаційна структура Системи має виглядати наступним чином:

Органом стратегічного управління Системою є МОЗ, при якому створюється Ситуаційний Кризовий центр та діє підрозділ санітарної авіації, діяльність якого, як і державні цільові програми повинні фінансуватися з бюджету МОЗ. За діяльність Системи на територіальному рівні відповідають Голова Кабінету Міністрів АР Крим, Голови ОДА та Голови МДА міст Києва та Севастополя.

Органами оперативного управління відповідних територій є Територіальні центри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф які у своєму складі повинні мати наступні складові:

- Службу швидкої медичної допомоги, централізовану на рівні Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя;
- Службу медицини катастроф; 
- Оперативно-диспетчерську службу. 

Фінансування вищезазначених складових має здійснюватись з бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Статтями проекту майбутнього Закону визначено, що:

- Система має свій прапор, емблему, формений одяг
- Медичні працівники Системи забезпечуються форменим одягом безоплатно 
- Співробітники виїзних бригад швидкої медичної допомоги повинні пройти процедуру професіонального добору і не мати протипоказань до роботи. 
- Відповідальність за посягання на життя та здоров'я працівника Системи, під час виконання ним своих службових обов'язків. 

Як зазначив Микола Хобзей, МОЗ разом з зацікавленими міністерствами і відомствами бере участь у заходах щодо запровадження єдиного номеру екстреного виклику "112", який планується ввести на всій території України на початку 2012 року. Для того щоб Система функціонувала на території держави без ускладнень необхідно: по-перше поєднати всі наявні ресурси в Систему, що діє за єдиними правилами та стандартами; по-друге, відповідальність за функціонування Системи на рівні територій несуть Голови ОДА, як це прийнято у всьому цивілізованому світі.

Переглядів: 485 | Додав: Admin | Теги: МОЗ, екстренна медицина | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід

Пошук

Календар

«  Червень 2010  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Друзі сайту

Піттсбургський Університет США по розміщенню знань

Український медичний часопис

Наше опитування

Медицина на Украине должна быть:
Всього відповідей: 173

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0